Mainstream – Domaća pamet za uspešan web biznis

323
0
SHARE

Biznis se u svetu odavno preselio na internet, a poslednjih godina se migracija iz kancelarija u virtuelni prostor događa i u Srbiji.

U početku su se domaći web preduzetnici oslanjali na inostranu infrastrukturu, ali je sazrevanje domaće internet scene donelo potrebu i za domaćim rešenjima.

Priliku u toj tranziciji videla su braća Boško i Ljubiša Radivojević, koji su osnovali Mainstream, sa namerom da se zaborave “daleka rešenja” i podrška na lošem engleskom i da se ozbiljan web hosting konačno prebaci u Srbiju.

Prateći trendove (srpska potrošnja na internetu u prvoj polovini 2013. dostigla 100 miliona evra) i uzimajući u ozbir pošalicu da je danas od “posete poreske gore da ti ne radi sajt”, počeli su da rade i sada imaju bogat portfolio.

“Svako ko je u prethodnih desetak godina kreirao Web sajt ili neki drugi Internet servis od kojeg zarađuje je znao: da bi bio uvek dostupan posetiocima, morao je da se nalazi negde daleko, na serverima nekog od poznatih globalnih hosting provajdera. I to najčešće po nimalo primamljivoj ceni”, kažu Radivojevići.

Oni ističu da su se vlasnici domaćih web sajtova godinama borili u takvom okruženju, čekali da im se jave podrška i sistem-adminsitratori u SAD ili Nemačkoj, grizli nokte vikendom.

“Čekali su dan kada će moći da te sajtove ‘vrate kući’ i ujedno dobiju uslugu kakva im je potrebna. Zato smo osnovali Mainstream u kom smo osim bogatog iskustva rada u administraciji IT sistema i hosting biznisu doveli i pažljivo odabran tim spreman za izazov kreiranja kvalitetnog hostinga”, navodi Ljubiša.

Njegov brat dodaje da su do tada ljudi morali da biraju kompromisna, umesto tehnički optimalna rešenja.

“Naša želja je bila da izgradimo okruženje u kome ćemo pružati usluge na koje ćemo, kao profesionalci, biti ponosni. Ideja nam je bila da napravimo servis prema željama naših korisnika, da im pružimo uslugu kojom će oni biti zadovoljni i koja će im pomoći u razvoju njihovog biznisa“, objašnjava Boško.

Kažu da su znali tačno šta su slabe tačke stranih hosting provajdera i da su želeli sistem bez tih “rupa”. Polazna tačka im je bila dobra oprema – sistem je opremljen Fujitsu serverima, NetApp sistemima za skladištenje podataka i Cisco mrežnom opremom u datacentrima na tri lokacije u Beogradu.

“Sve je povezano višestrukim optičkim linkovima, kako bi se mogućnost uticaja otkaza hardvera na dostupnost servisa svela na minimum. To nam omogućava da garantujemo dostupnost od 99,99%, što je od presudne važnosti za naše klijente”, ističe Boško Radivojević.

Borba za klijente na internetu je mukotrpna, jer jedna greška može da dovede do selidbe kod drugog provajdera. Sve to traje bukvalno sat vremena.

“Kod nas je to išlo u suprotnom smeru. Na našim serverima je sedam od deset najposećenijih sajtova u Srbiji. Nema tu neke velike misterije. Pored pouzdane opreme, koja uspešno servira preko 20 miliona Web stranica dnevno, korisnike smo privukli i lokalnom tehničkom podrškom, koja je dostupna 24 sata dnevno, sedam dana u nedelji”, kaže Ljubiša.

Mainstream tako servisira Limundo i Kupindo, KupujemProdajem.com, kao i NonStopShop.rs, vodeće medijske portale Blic, B92, Telegraf, 24 sata, Alo i Novosti, a od ostalih zanimljivih sajtova koji se nalaze na Mainstreamovioj infrastrukturi izdvajaju se korporativni sajt Naftne industrije Srbije, satirični sajt Njuz.net i forum Burek.com.

Kažu da kvalitet usluge nema cenu, naročito kada je web biznis u pitanju, ali da njihov cenovnik nije mnogo različit od vodećih svetskih hosting provajdera.

“Naše cene su konkurentne. U odnosu na strana rešenja, klijentima dajemo dodatnu vrednost u vidu stalno raspoložive tehničke podrške na srpskom jeziku, što najvećem broju njih znači više nego mala razlika u ceni samog servisa“, kaže Boško Radivojević.

NO COMMENTS